Вічна пам'ять героям

cup Розділи

Захист AC автомобільного підсилювача

Захист AC автомобільного підсилювача


Після збірки чергового автомобільного підсилювача мені знадобилася проста і надійна схема захисту АС. Було зібрано і випробувано кілька схем. Дуже багато з них показали прекрасні результати. Але у всіх був один суттєвий недолік: після відключення підсилювача (в автомобільному варіанті це здійснюється магнітолою, на якій є спеціальний провід управління REM) динаміки залишалися підключеними до виходу УМЗЧ ще якийсь час. У результаті розрядки електролітичних конденсаторів великої ємності з живленням, в динаміках лунав глухе клацання. Я почав експериментувати.
Пропоную порівняно простий і надійний пристрій захисту АС від постійної складової у вихідному сигналі підсилювача. Воно також забезпечить затримку підключення навантаження після включення живлення і моментальне вимкнення після вимкнення підсилювача.

Захист AC автомобільного підсилювача

Схема захисту не нова і публікувалася в журналі "Радіо", та й в інтернеті вона не раз проскакувала. Так, що принцип роботи описувати я не буду. Зупинимося на "врізаний" в неї вузол, який забезпечує швидке відключення АС від автомобільного підсилювача при виключенні магнітоли.
При включенні магнітоли на дроті REM з'являється 12 Вольт (залежно від моделі він буває синій і синій з білою смужкою). Цей провід управляє роботою підсилювача.
Включили магнітолу. Плюс REMа прийшов на стабілізатор DA1, на виході якого буде 5 Вольт навіть у тому випадку, якщо АКБ не багато розрядиться або буде повністю заряджена. Це потрібно для того, щоб світлодіод Оптрон працював коректно, в його робочому діапазоні і не вийшов з ладу. Через обмежувальний резистор R7 напруга поступає на світлодіод Оптрон. Він спалахує, тим самим відкривається його транзистор, який своїм переходом "з'єднує" діод D1 і базу транзистора VT4. Якщо на вході захисту (виході УМЗЧ) не буде присутній постійна складова будь-якої полярності, то приблизно через 2 секунди реле К1К2 засвітяться і своїми контактами підключать АС до підсилювача.
При виключенні магнітоли на дроті управління REM напругу 12 вольт пропаде.
Отже, закриється транзистор Оптрон U3 і вимикаються К1К2, миттєво відключивши АС від підсилювача.
Цей вузол можна застосовувати практично з будь-яким захистом. Це вже на розсуд і можливості кожного.

Захист AC автомобільного підсилювача

Захист AC автомобільного підсилювача

Захист AC автомобільного підсилювача



Платап в форматі .lay
zaxuct_ac_avtomobilnogo_pidsiluva4a.rar [8.9 Kb]

Сподобалась новина? Поділись нею з другом!

Це просте посилання, його можна відправити другу по ICQ або E-Mail:


Це посилання для вставки на форумах:


Це HTML-посилання для розміщення на своєму сайті:



Категорія: Схеми, Аудіо, Захист. Додав: TimON (20-09-2010, 21:31).
  • 0
 (голосів: 0)
Інформація
alt=
cup Вхід на сайт    cup Реєстрація cup WEB - Програми

Каталог веб ресурсів Тернопільщини каталог сайтів Схеми Copyright © 2010-2011.
Наш хостинг: ukraine.com.ua