Вічна пам'ять героям

cup Розділи

Регулятор швидкості двигуна постійного струму

Регулятор швидкості двигуна постійного струму


В радіолюбительській практиці досить часто використовуються різні малопотужні двигунці в якості джерела механічної енергії для різних міні-станочків. Але ж інколи потужності двигуна забагато або ж є необхідність регулювання його швидкості, для цього і створено дану схему.

Регулятор швидкості двигуна постійного струму


Напруга управління подається з потенціометра 10 кОм на операційний підсилювач LM741, який регулює напругу на базі транзистора TIP139, що і є силовим для двигуна. Сигнал з емітера транзистора TIP139 подається не лише на двигун, але і на вхід операційного підсилювача - це зворотній зв'язок, що призначений для стабілізації швидкості двигуна в незалежності від того чи двигун працює під навантаженням чи в холосту. (збільшення навантаження двигуна - якорь двигуна споживає більше струму - напруга на вході падає - операційний підсилювач збільшує вихідну напругу)
Максимальна вхідна напруга схеми рівна 30 Вольт.
1N4002 розсіює будь-яку ЕРС від двигуна, якщо відключити живлення.

Сподобалась новина? Поділись нею з другом!

Це просте посилання, його можна відправити другу по ICQ або E-Mail:


Це посилання для вставки на форумах:


Це HTML-посилання для розміщення на своєму сайті:



Категорія: Схеми, Живлення. Додав: TimON (26-06-2011, 17:44).
  • 34
 (голосів: 1)
Інформація
alt=
cup Вхід на сайт    cup Реєстрація cup WEB - Програми

Каталог веб ресурсів Тернопільщини каталог сайтів Схеми Copyright © 2010-2011.
Наш хостинг: ukraine.com.ua