Вічна пам'ять героям

cup Розділи

Автомобільний охоронний пристрій або охоронне устройство автомобіля

Автомобільний охоронний пристрій або охоронне устройство автомобіля


Пропонований охоронний пристрій немає потайного вимикача зовні автомобіля. Його роль виконує геркон SA2 з нормально роз'єднаними контактами, наприклад типу КЕМ1. Встановити геркон можна на внутрішній стороні вітрового скла, десь біля самого його краю. Якщо із зовнішнього боку скла піднести до геркона постійний магніт, його контакти замкнутися, транзистор VT1 (рис.1) типу KT815 закриється і знеструмить сигнальний пристрій автомобіля ВА, звукові сигнали при цьому припиняться.

Автомобільний охоронний пристрій або охоронне устройство автомобіля


Охоронний пристрій, схема якого наведена на рис.1, дозволяє підключати практично необмежену кількість датчиків, що розширює функціональні можливості розглянутого пристрою. Вимикачем SA1, розташованим в зручному потайному місці салону автомобіля, проводиться включення автосторожа в режим охорони.

Включення пристрою здійснюється наступним чином. Підносять магніт до геркона, подають живлення вимикачем SA1, закривають двері автомобіля і після цього прибирають постійний магніт від геркона - охоронний пристрій переходить в режим охорони. Якщо після цього спробувати відкрити хоча б одну з дверей автомобіля або качнути кузов, замкнуться контакти датчика гойдання SB1, пролунає сигнал тривоги (використовується штатний сигнальний пристрій самого автомобіля). Звуковий сигнал буде лунати до тих пір, поки не замкнуться контакти геркона і транзистор VT1 НЕ знеструмить сигнальний пристрій автомобіля.

Працює цей пристрій наступним чином. При включенні вимикача SA1 на пристрій надходить напруга бортової мережі і готуються до роботи ланцюга електромагнітного реле К1, тиристора VS1 і транзистора VT1. При відкриванні двері салону, кришки капоту або багажника замкнуться контакти вимикачів SB2 - SBn і спрацює реле К1 типу РЕС10 (паспорт РС4.524.302), яке своїми контактами К1.1 підключить керуючий електрод тиристора VS1 через резистор R1 до плюсового проводу джерела живлення, що призведе до відкривання тиристора. Якщо качнути автомобіль, то замкнуться контакти датчика SB1 і напругу живлення через резистор R1 також надійде на тиристор. Струм, що протікає через резистори R1 і R2, створює на керуючому електроді тиристора VS1 позитивну напругу, яка відкриває його.

Резистори R3, R4 забезпечують позитивне зміщення на базі транзистора VT1, в початковому стані він відкритий. Струм, що протікає через відкриті Тиристор VS1 і транзистор VT1, збуджує обмотку сигнального пристрою ВА, Лунає сигнал тривоги, який можна перервати вимикачем SA1, знеструмивши охоронний пристрій або замкнувши контакти геркона SA2 за допомогою постійного магніту. При замиканні контактів геркона на базі транзистора VT1 з'являється нульовий потенціал, транзистор закривається і перериває коло живлення сигнального пристрою ВА, тиристори VS1 при цьому вимикається.

У деяких моделях автомобілів живлення на сигнальний пристрій ВА подається через реле звукових сигналів. Це дозволяє істотно спростити принципову схему автомобільного сторожа (рис.2).

Автомобільний охоронний пристрій або охоронне устройство автомобіля


Цей пристрій працює аналогічно розглянутому вище. Відмінною особливістю є те, що Тиристор VS1 підключає сигнальний пристрій ВА через штатне реле звукових сигналів К2, При цьому через Тиристор VS1 і обмотку реле К2 протікає струм невеликої величини, що дозволяє відключати тиристор VS1 шляхом зняття позитивної напруги на його керуючому електроді. Цю функцію виконує геркон SA2 з нормально замкнутими контактами, наприклад типу КЕМ1. Якщо до геркона піднести постійний магніт, його контакти розімкнуться, тиристори VS1 закриється і знеструмить обмотку реле К2. Струм через навантаження повинен бути значно менше струму управління.

Обидва розглянутих вище охоронних пристрої прості і доступні для повторення в аматорських умовах. Проте їм властиві два недоліки. Це формування безперервного звукового сигналу після спрацьовування охоронного пристрою і необхідність безпосереднього втручання власника автомобіля для відключення звукового сигналу. Для усунення вказаних недоліків у схемі необхідно використовувати мультівібратор і реле часу. Тоді звуковий сигнал буде періодично включатися і виключатися в залежності від шпаруватості імпульсів, що генеруються мультивібратором. Реле часу дозволяє встановити інтервал часу, протягом якого після спрацювання сигналізації буде лунати звуковий сигнал тривоги.

Сподобалась новина? Поділись нею з другом!

Це просте посилання, його можна відправити другу по ICQ або E-Mail:


Це посилання для вставки на форумах:


Це HTML-посилання для розміщення на своєму сайті:



Категорія: Живлення, Захист. Додав: TimON (23-06-2010, 13:50).
  • 0
 (голосів: 0)
Інформація
alt=
cup Вхід на сайт    cup Реєстрація cup WEB - Програми

Каталог веб ресурсів Тернопільщини каталог сайтів Схеми Copyright © 2010-2011.
Наш хостинг: ukraine.com.ua